Мета: поглиблювати знання дітей про хмари, ознайомлювати із зовнішнім виглядом хмаринок, розвивати спостережливість, виховувати естетичне почуття.
Загадка
Глянь: на небі біла вата Хоче сонечко сховати.
(Хмари)
Бесіда
Про що загадка?
Якого кольору небо?
Якого кольору хмаринки?
У спокої чи в русі знаходяться хмаринки?
Що їх рухає?
Які вони за розміром?
Легкі чи важкі хмаринки?
Чому на вашу думку вони важкі?
Мовленнєва гра "На що схожі хмаринки"
Денний сон.
Господарсько-побутова праця. Наведення ладу в ігровому куточку.
Гра -імітація "Я хмаринка".
Рухлива гра "Слухай сигнал".
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу в колоні; виховувати уважність і швидку
реакцію.
Хід гри
Дитина ходить по залу (майданчику). Дорослий неспо-
дівано подає сигнал (хлопок у долоні або свисток), за яким дитина має негайно зу-
пинитись. Якщо він плеснув у долоні два рази, дитина продовжує іти вперед, якщо три —
починає бігти. Якщо був один хлопок, а дитина продовжує бігти- програш.
Середа 14.04.
Ранкова гімнастика
Спостереження за змінами в живій та не живій природі
Мета: поглибити знання дітей про зміни в стані живої та не живої природи; з'ясувати лексичне значення слова квітень; розвивати спостережливість, зв'язне мовлення; виховувати естетичне почуття.
Запитання:
- Назви весняні місяці.
- Звідки квітень здобув своє ім'я?
- Чим особливий цей місяць?
- Які зміни відбулися в живій природі?
Заняття. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (навчання елементам грамоти). "Звук [в], буква В. Звуковий аналіз".
Програмовий зміст:ознайомити дітей з буквою В, її звуковим значенням; продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів, виділяти наголошений звук; вправляти у читанні закритих та відкритих складів з новою буквою, в умінні складати слова із заданних звуків; розвивати зорове сприйняття, логічне мислення.
Хід
З'явилась мильна бульбашка, яка розповіла, що злий чаклун її зачаклував всі бульбашки і вони не можуть вибратись із склянки. Бульбашка попросила про допомогу.
- Чи любиш ти гратись мильними бульбашками?
- Чи хочешь ти допомогти звільнитись бульбашкам від злого чаклуна?
Для цього тобі потрібно розгадати сім заклять. За кожне виконане завдання ти отримаєш кульку.
Перше завдання. Звуковий аналіз слова.
Зразок
Самостійно,за зразком, на аркуші паперу зробити звуковий аналіз слова БУЛЬКА.
- Скільки звуків у слові?
- Назви голосні.
- Скільки приголосних?
- Чи є м'які приголосні?
Молодець! А ось і перша кулька.
Друге завдання. Дидактична гра "Живі звуки".
Завдання: У словах МИША, АНАНАС, КІТ визначити перший звук. Із перших визначених звуків скласти слово.
(мак)
Аналогічно з словами КУРКА, ОСА, СЛИВА, АВТОБУС.
(коса).
Дуже добре! Ось друга кулька.
Третє завдання. Назви наголошений звук.
Дорослий називає сова, виділяючиголосом наголошений склад. Дитина називає наголошений звук.
Наприклад: ВЕС-НА _____ А;
ВІ-ТЕР______І;
ВЕ-ЧІР_____Е;
ВІК-НО_____О.
Супер! Тримай!
4.Фізкультхвилинка
П'яте завдання. Знайомство зі звуком [в] та буквою В.
Завдання: Викласти з підручного матеріалу (лего, ґудзики, камінці, палички, нитки, тощо) букву В.
Молодець! Тримай.
Шосте завдання. Читання відкритих та закритих складів.
Самостійне читання складів:
УВ-ВУ-УВУ ІВ-ВІ-ІВІ
ОВ-ВО-ОВО АВ-ВА-АВА
ИВ-ВИ-ИВИ
Відмінно! Ось тобі кулька.
Завдання сьоме. Намалювати круги крапочками (дорослий),
Шляхом з'єднання крапочок, намалювати круги (дитина).
Примітка. Круги мають бути різного розміру.
Молодець! Ось і зникло чаклування.
Підсумок. Розкажи, які задання потрібно було виконати, щоб визволити бульбашки? Прогулянка.
Бесіда "Як людина залежить від природи?"
Мета:поглибити знання дітей про корисні чинники для здоров'я людини, їх вплив на фізичний стан; розвивати логічне мислення; підтримувати інтерес до здорового способу життя.
Запитання:
-Яким чином сонце допомагає нам зміцнішати?
- Чим корисне сонечко?
- Що можна сказати про повітря?
- Яким повітрям необхідно дихати людям, щоб воно приносило користь, а не шкоду?
Читання казки В.Сухомлинського "Райдуга в бурульці".
Вдень почав танути сніг. Капали краплі з дахів. А вночі знову підмерзло. Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками - синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим... Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов райдуга.
На даху біля бурульки сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою-райдугою.
Запитання:
- Що побачив Юрко?
- З чого утворилася бурулька?
- Що викликало здивування у Юрка?
- Хто іще милувався красивою бурулькою?
Рухлива гра "Сонечко і дощик"
Мета: вчити дитину ходити та бігати врозтіч; розвивати швидкість і спритність.
Хід гри
Діти присідають навпочіпки за стільчики, які стоять на відстані 1,5 м від стін кімнати
(залу), і дивляться у «віконце» (отвір спинки стільчика).
Дорослий промовляє: «На небі сонечко, можна йти гуляти».
Учасники ходять і бігають по кімнаті. Після слів «Дощик, швидше додому!» всі гравці
біжать на свої місця й ховаються у свої «будиночки» (присідають за стільчики).
Четвер 15.04
Ранкова гімнастика
Бесіда "Значення чистого повітря для людини"
Мета: систематизувати знання дітей про значення чистого повітря для людини, закріпити знання про те, що забруднює повітря та що сприяє очищенню.
Запитання:
-Для чого потрібне повітря?
- Яке буває повітря?
-Що стане з людиною, яка буде дихати брудним повітрям?
-Що очищує повітря?
-Що забруднює повітря?
-Хто винен у забрудненні повітря?
-Що ми можемо зробити, щоб повітря було чистішим?
Перегляд мультфільму про забруднення повітря
Рухлива гра "Сонечко і діти"
Мета: удосконалювати навички бігу і стрибків; розвивати уважність, швидкість, орієнтуван-
ня у просторі.
Хід гри
Дорослий викладає по колу обручі-«будиночки». Вирізане сонечко розміщують у центрі кола. За допомогою лічилки обирають «Сонечко» й займають свої місця у будиночках.
Учасники присідають і вдають, що сплять.
Дорослий промовляє зачин:
Ти швиденько уставай,
На зарядку поспішай.
Сонце дивиться в віконце,
Гей, не спи — вітайся з Сонцем.
На ці слова гравці «прокидаються», потягаються, повторюють вправи, які пропонує
Сонечко. Після виконання вправ «Сонечко» також стає з ними в коло.
Вихователь продовжує:
По доріжці — на лужок.
А з лужка — у наш садок.
Гравці разом із «Сонечком» перестрибують з обруча в обруч. Той, хто із закінченням
вірша залишається без будиночка, стає новим «Сонечком».
Гру повторюють кілька разів.
Заняття. Здоров'я та фізичний розвиток. "Веселі краплинки".
Програмові завдання: закріплювати вміння стрибати в довжину та кидати й ловити м'яч обома руками; розвивати вміння оцінювати якість виконання своїх рухів, спритність, і швидкість під час гри "У лісочку на горбочку"; виховувати бажання систематично займатися фізкультурою, спортом, дбати про своє здоров'я.
Малеріали: м'яч.
Хід
І Ходьба зі зміною темпу (45 с). Ходьба з високим підніманням ніг, як чапля(25с). Біг у середньому темпі (35с). Ходьба.
Комплекс загальнорозвиваючих вправ.
ІІ -Стрибки в довжину (6разів).
-Кидання м'яча обома руками від грудей (8-10 разів).
Рухлива гра "У лісочку на горбочку".
Мета: удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати уважність і чесність.
Хід гри
Когось із дітей обирають «Катрусею», яка сидить на «горбочку». Решта учасників біжать гуртом, як пташки, розвівши руки у сторони і змахуючи ними, ніби крилами. Дорослий стоїть збоку і промовляє:
У лісочку на горбочку
Спить Катруся в холодочку,
Ми тихенько підійдем,
Сон Катрусі збережем.
Гравці ходять по колу ліворуч або праворуч (за умовою), а на останні слова йдуть до
«Катрусі» пліч-о-пліч і зупиняються.
Одна дитина, визначена вихователем, підходить до «Катрусі» та промовляє:
Катрусю, прокидайся,
У хоровод збирайся.
Усі учасники говорять разом: «Відгадай, хто покликав». Якщо «Катруся» відгадає, вони міняються місцями. Гра повторюється.
ІІІ Ходьба у повільному темпі з рухами рук, як пташенята крильцями (45с).
Заняття. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня література).
Вступна бесіда.
-Як називається наша планета?
-Чому її називають дочкою Сонця?
-Як можна назвати Сонце для планети?
-А батько, напевне, Всесвіт.
-Що таке Всесвіт?
У великому Всесвіті перебуває багато планет, зірок, галактик. Серед них і наша планета Земля.
-Як ви вважаєте, з чого складається наша планета?
Читання вірша Н.Красоткіної "Планета Земля".
Планета Земля
— Тепер мені Землю цікаво вивчати І виникли в мене питання свої. Про нашу планету я все хочу знати, Відкрийте, будь ласка, секрети її. — Земля має форму кулясту — знайому. Всередині — жар, наче сонце горить. Там всі речовини у стані рідкому, І все це в ядрі безперервно кипить. Тверда оболонка його огортає Або літосфера навколо ядра. Частина, що зверху її покриває, На нашій планеті — земна є кора. В корі є западини дуже глибокі, Там води озер, океанів, морів. На материках є ще й гори високі. Великих багато й малих островів.
— А де ми живемо? Дозвольте спитати! Бо сумніви є до цієї пори. — Людина і звірі, жуки і пернаті, Живуть на поверхні земної кори. Тут люди вирощують різні рослини, І плавають в морі, у небо летять. Корисні копалини є на глибинах, І людям їх треба для себе дістать. Та нас на поверхні чека небезпека, З земною корою пов’язане все. З вулканів розноситься попіл далеко, Не раз землетрус нашу землю трясе. Розплавлена лава, що магмою зветься, Нестримно із жерла вулкана летить. По схилах гори аж в долину несеться, Спалити все може і знищити вмить.
— А суші поверхня і дно на глибинах Подібні? Скажіть Ви, будь ласка, мені. — Подібні рельєфи усюди, дитино, Є гори й рівнини на суші, й на дні.
— Я мрію, щоб Ви мені ще розказали Які у земної кори складники? — Поглянь! Це породи гірські й мінерали, Це глина в яру, та каміння й піски!
— А що таке грунт? Чи гірська це порода? — Ні-ні! На породі ніщо не росте! А грунт дуже цінним створила природа І це на планеті — руно золоте!
— А чому це так? І відмінність у чому? — В грунтах речовини поживні всі є, Волога й повітря у грунті м’якому. І кожна рослинка вживає своє.
— А хто, крім рослин у грунтах проживає? — Це гарна домівка тваринкам дрібним! Черв’як там і мишка, і кріт хатку має, Личинки й жуки також селяться в нім!
— Я прошу Вас дуже, мені розказати, Корисні копалини, що це таке? — Це газ і вугілля, граніти і нафта, Знайти сіль і срібло — завдання важке. Вони залягають на різних глибинах, Хоч дещо у нас під ногами лежить. Без них обійтися не може людина, Без деяких просто не зможе прожить.
— А що з них уміє людина робити? Без чого у світі нам не обійтись? — Без солі кухонної нам не прожити. Мій любий, до світу цього придивись! Людина метали з руди виплавляє, З металу будує мости й літаки! Вугіллям і торфом — свій дім зігріває, А з нафти — горюче й мастила тривкі. Усе научилась робити людина, Хоч доля людей на Землі непроста. Пісок під ногами, граніт є і глина, Тому ми будуєм красиві міста.
— Я щиро вам вдячний і дуже щасливий! Про нашу планету все буду я вчить. Земля наче казка, замріяне диво Круг Сонця у космосі чорнім летить!
Запитання:
-Що є на планеті Земля?
-Яку форма має наша планета?
-Що міститься всередині нашої планети?
-Які водні ресурси має планета?
-З чого складається суша?
-Який є холодний материк на планеті Земля?
Повторне читання вірша
-Чому нашу планету називають різнокольоровою?
Запропонувати дитині обрати кольорові клаптики паперу, наклеїти їх на намальований круг і пояснити, що символізує обраний колір на нашій планеті.
Запропонувати дитині скласти речення про Землю: "Я люблю планету Земля за те, що......".
Заняття. Ознайомлення з соціумом. "Весняний настрій"
Дидактична гра"ЩО БУВАЄ НАВЕСНІ"?
Мета: закріпити в дітей знання весняних явищ; розвивати логічне мислення.
Хід гри
Дорослий називає явища. Якщо таке може бути навесні, діти плескають у долоні.
Наприклад:
тане сніг;
пригріває сонечко;
опадає пожовкле листя;
святкуємо Новий рік;
достигають кавуни тощо.
Тема тижня "Я зростаю обережним"
(19.04. - 23.04.2021)
Понеділок 19.04.2021р.
Ранкова гімнастика
Бесіда "Які природні явища небезпечні для людини".
Мета: розширювати знання дітей про небезпечні явища природи; вдосконалювати навички поведінки в надзвичайних ситуаціях; виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я.
Загадка
Летіла стріла, упала в лободу, Шукаю – не знайду. (Блискавка)
Запитання:
-Що означає це слово?
-Що небезпечніше блискавка чи грім?
-Як необхідно поводитися під час грози?
Загадка
Сидить дід з подушками та стріляє галушками.
(град)
-Якої шкоди може завдати град?
Дидактична гра "Що відбувається якщо..."
Мета: вправляти дітей в умінні оцінювати та передбачати наслідки якоїсь події; розвивати уважність, уяву, обачність.
вдосконалювати навички метання торбинки з піском (або чогось іншого) із за спини через плече на дальність та вміння стрибати в довжину з місця;
розвивати спритність, швидкість, уміння орієнтуватись у просторі під час гри "День ніч";
виховувати бажання систематично займатися фізкультурою, спортом, загартовуватися, дбати про своє здоров'я.
Матеріал: палички, торбинка з піском (або щось інше).
Хід
І Ходьба зі зміною темпу (45с). Ходьба напівприсівши, руки на поясі (20с). Біг зі зміною темпу (швидко, повільно, звичайно) (35с). Ходьба.
ІІ - Метання торбинки з піском (або чимось іншим) на дальність із-за спини через плече, правою (8-10 разів) та лівою рукою (8-10 разів).
- Стрибки в довжину з місця через "струмок" завширшки 80 см, викладений з двох паличок. (повторити 8-10 разів).
- Рухлива гра "Заборонений рух"
Хід
Дорослий пропонує гравцям виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він установлює сам. Наприклад, це може бути рух «поставити руки на пояс».
Дорослий виконує різні рухи, а всі діти повторюють їх. Несподівано він виконує «заборонений» рух. Той учасник, який повторить його, робить крок уперед або штрафується,
але продовжує грати.
Методичні поради. Гравці повинні повторювати всі рухи, крім «забороненого». Штраф може бути таким: пострибати на обох ногах, як зайчик; сказати скоромовку; відгадати за-
гадку тощо.
ІІІ Ходьба у повільному темпі, крадькома, як лисичка (45с).
Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям "Природні і стихійні лиха".
Гра "Впізнай за звуком"
Фізкультхвилинка
Дітям про стихійне та природнє лихо
- Що ж таке стихійне лихо?
- Які ви знаєте стихійні лиха?
- Які вам відомі природні небезпеки?
- Яке з природних або стихійних лих вам довелося спостерігати в житті?
Прогулянка
Спостереження за погодою
Мета: закріпити ознаки весни, вміння визначати стан погоди; розвивати спостережливість, зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.
Запитання:
- Чим особливий квітень?
- Які його ознаки?
- Чи подобається вам цей місяць? Чим?
- Назвіть весняні місяці.
Денний сон.
Перегляд мультфільму
"Пори року й місяці"
Вівторок 20.04.2021
Ранкова гімнастика
Дидактична гра "Добре- погано"
Мета: вправляти дітей в умінні оцінювати вчинки; учити відрізняти добре від поганого; виховувати почуття доброти та гідності.
Хід
Дорослий пропонує дитині різні ситуації, що описують добрі та погані вчинки, а діти дають відповідний сигнал: добре - плеснути в долоні, погано- тупнути ногами.
Пояснити, чому вони так вирішили.
- Дитина кожного дня їсть чіпси, сухарики, тому що вона не любить їсти суп.
- Насувалися великі чорні хмари, а Марійка вирішила піти поплавати на річку.
- Я зранку роблю зарядку.
- Я завжди слухаюсь своїх батьків, адже вони хочуть для мене лише добра.
- Назару було цікаво, який град на дотик тому він вибіг з хати поки мама розмовляла по телефону.
- Іноді, коли мені стає сумно, я ходжу сам до лісу, щоб мене ніхто не зміг знайти.
- Я допомагаю татові ремонтувати все, що зламається.
- Кожного ранку я чищу свої зубки.
Заняття. Математика.
1. Дидактична гра "Що де знаходиться"
2. Час доби
3. Об'ємні геометричні фігури Куля та Куб.
4. Фізкультхвилинка
5. Повторити склад числа 9, сусіди чисел.
Заняття. Малювання. "Весняні квіти".
Середа 20.04.2021р.
Ранкова гімнастика
Бесіда "Коли вогонь стає ворогом"
Запитання:
- У чому нам допомагає вогонь?
- А коли він може стати ворогом?
- Як необхідно поводитися, якщо раптом виникла пожежа?
- Хто рятує людей під час пожежі?
Розгляньте зображення:
- Чим, на вашу думку, професія пожежника відрізняється від інших професій?
- Що захищає його від вогня та диму?
- Які інструменти необхідні людям цієї профечсії?
- Які якості повинні мати ці люди?
- Що необхідно робити, щоб не було пожежі?
Дидактична гра "Вогонь добрий, вогонь злий"
Розглянути картинки і пояснити "добрий" вогонь чи "злий".
Заняття. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (навчання елементів грамоти)
"Звук [к], буква К".
1. Ознайомлення та вивчення букви К.
2. Придумати п'ять слів, перший звук яких буде [к].
3. Запропонувати дитині порахувати кількість звуків та складів у словах: коза, кіт, куля.
4. Зробити звуковий аналіз слів: КОЗА, КІТ, КУЛЯ.
Натисни тут гра "Знайди звуковий аналіз слова до картинки".
5. Загадка
В небі куля вогняна,
Має довгий хвіст вона.
То не зірка, не планета.
Здогадались? Це....
(комета)
- Літеру К принесла нам комета. Яким є перший звук у слові комета?
- Літера К позначає два приголосних звука, які?
[к], [к'].
- А тепер давай трішки відпочинемо.
6.
7.Читаємо склади:
АК УК ИК ОК ІК
КУ КИ КО КІ КА
КОК КУК КИК ІКІ АК
8. Знайти речення за схемою.
1. |_____ _____ . 2. |____ ___ ___ .
3. |____ ___ ___ ___ .
Дорослий читає речення, а дитина на слух визнчає, яка схема підходить до речення.
Ми летимо на ракеті.
Зірки мерехтять.
Ракета летить швидко.
- Яку ж букву ми сьогодні вивчали?
Перегляд мультфільму
Заняття з аплікації. "Вербові котики"
Прогулянка.
Спостереження за вантажним транспортом.
-Які колеса у трактора?
- Які є види тракторів?
- Для чого вони служать?
- Що ще у тракторів буває замість коліс?
Дидактична гра "Небезпечні предмети".
Дитина переглядає картинки і описує, що бачить і безпечний це чи небезпечний предмет.
Денний сон.
Гра - роздум "Що було б якби..."
Дорослий починає, а дитина продовжує речення.
Якщо гратися з сірниками, ......
Якщо грати біля проїзної частини дороги, то ....
Коли гуляєш разом з мамою....
Якщо відчинити двері не знайомій людині....
В. Маяковський "Що таке добре, а що таке погано".
П'ятниця 23.04
Ранкова гімнастика
Бесіда "Безпека на перехресті"
- Що таке перехрестя?
- Де ставлять чотирибічні світлофори?
- Для чого потрібні світлофори?
- Як треба переходити перехрестя доріг?
Дидактична гра "Виклик служби порятунку"
Мета: закріпити знання про номери служб порятунку; вчити користуватись телефоном, чітко та зрозуміло пояснювати причину виклику; закріпити знання домашньої адреси; розвивати уважність, зосередженість.
Хід
Дорослий пропонує різні ситуації.
Дитина повинна з'ясувати: як би вона вчинила в цьому випадку, до кого звернулась би по допомогу.
Телефонувати у різні служби, чітко пояснюючи мету виклику та повідомити свою домашню адресу.
Приклад ситуації.
1. Ти залишився сам вдома, раптом почув запах диму і помітив, що загорілась розетка, в яку був вімкнутий телевізор. Що ти зробиш?
2. Ти йшов по вулиці і помітив, що людині, яка шла попереду, стало погано. Твої дії.
3. Ти залишився сам вдома, раптом почув дзвінок у двері. Ти підбіг і подивився хто там, та цієї людини ти не знаєш. Але він продовжувала стукати у двері та дзвонити. Твої дії.
4. Якщо граючись, раптом, ти почув запах газу, а батьків немає вдома. До якої служби порятунку звернешся?
Заняття. Ознайомлення із соціумом. "Азбука безпеки спілкування з тваринами у зоопарку".
- Як розміщують тварин у зоопарку, щоб вони не завдали один одному шкоди?
Собака сердито гавкав, припадаючи на передні лапи. Прямо перед ним, притиснувшись до тину, сиділо маленьке, скуйовджене кошеня. Воно широко відкривало рота і жалібно нявкало. Недалечко стояли два хлопчики і чекали, що буде.
У вікно виглянула жінка і поспішно вибігла на ганок. Вона прогнала собаку і сердито крикнула хлопчикам:
- Як вам не соромно!
- А чого соромно? Ми нічого нек робили, - здивувались хлопчики.
- Оце й погано! - гнівно відповіла жінка.
Запитання:
- Як на вашу думку, чи правильно вчинили хлопчики?
- Як ви гадаєте, чи є домівка в кошеняти?
Повторне читання оповідання. Переказ оповідання дитиною.
Прогулянка до перехрестя.
- Які автомобілі рухаються дорошою на перехресті?
- Швидко чи повільно вони рухаються?
- Що допомагає автомобілістам правильно проїхати на перехресті?
- Для чого необхідно знати правила дорожнього руху?
- Як ти гадаєш, правил повинен дотримуватись лише водій чи й пішохід також?
Денний сон.
Творча гра "Що б ти вчинив?"
Дорослий називає ситуацію дитині і пропонує подумати, як би вона вчинила в наступній ситуації.
Що ти будеш робити, якщо тебе покличе незнайома людина?
Немає коментарів:
Дописати коментар